Returer & byten
Returer & byten
Retur, Byte & Reklamation
Vi på Shetlandslycka vill att du ska vara helt nöjd med ditt köp. Om du av någon anledning skulle vilja returnera eller byta en vara, eller om något har gått fel, har vi försökt göra processen så enkel som möjligt för dig.
Har du några frågor? Tveka inte att kontakta oss på info@shetlandslycka.se så hjälper vi dig!
Så här gör du en Retur (Ångerrätt & Öppet Köp)
Som kund hos oss har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lag, samt 60 dagars öppet köp på varor i obruten originalförpackning. Tiden räknas från den dag du tog emot din beställning.
Följ dessa 3 enkla steg:
1. Meddela oss
- Skicka ett e-postmeddelande till info@shetlandslycka.se där du anger ditt ordernummer och att du vill göra en retur. Detta är viktigt för att vi ska veta att ett paket är på väg tillbaka från dig.
2. Packa varan
- Varan måste vara i väsentligen oförändrat skick. Om varan är använd mer än nödvändigt för att testa den, kan ett värdeminskningsavdrag göras.
- Packa varan väl, helst i originalförpackningen eller ett likvärdigt skyddande emballage. Tänk på att du som kund ansvarar för att varan inte skadas under returfrakten.
3. Skicka tillbaka paketet Du står själv för returkostnaden. Du kan välja ett av två alternativ:
-
Alternativ 1 (Enklast): Använd vår returfraktsedel
- Kontakta oss på info@shetlandslycka.se så skickar vi en returfraktsedel till dig.
- En kostnad för returfrakten dras då av från beloppet vi återbetalar dig. Kostnaden är 20 kr/kg (minst 85 kr).
-
Alternativ 2: Skicka på egen hand
- Du kan själv välja fraktsätt, men paketet måste skickas som företagspaket så att det levereras direkt till oss. Vi kan inte hämta ut paket hos postombud.
- Skicka till: Shetlandslycka Glimåkra-Slätteberga 1032 289 94 Glimåkra
Återbetalning sker via Klarna så snart vi har mottagit och godkänt din retur.
Byte av vara
Om du vill byta en produkt till en annan storlek, färg eller modell, gör du så här:
- Returnera varan du inte vill ha enligt instruktionerna ovan.
- Lägg en helt ny beställning på den nya produkten du önskar.
På så sätt får du din nya vara snabbast möjligt och lagersaldot hålls korrekt.
Reklamation (Om din vara är felaktig eller trasig)
Om produkten du mottagit är defekt, skadad eller på annat sätt felaktig har du enligt lag 3 års reklamationsrätt.
Gör så här:
- Kontakta oss omedelbart på info@shetlandslycka.se.
- Beskriv felet så tydligt som möjligt och bifoga gärna bilder på skadan/felet och eventuellt skadat emballage.
- Invänta instruktioner från oss. Vid en godkänd reklamation står vi självklart för returfrakten och skickar dig en ny vara eller återbetalar dig.
Transportskada: Om du ser att paketet är skadat redan vid leverans, anmäl det direkt till utlämningsombudet eller chauffören och kontakta sedan oss.
